piatok 23. novembra 2012

Grilovaný baklažán plnený syrom v paradajkovej omáčke

Toto jedlo patrí medzi top mojich jedál z baklažánu, je ľahké, letné, diétne, jednoducho úžasné. Rada si baklažán dám aj keď idem do reštaurácie, bohužiaľ som sa častokrát stretla s tým, že aj keď majú napísané, že grilovaný baklažán, v 99 % mi priniesli baklažán robený na panvici totálne nasiaknutý olejom. Bŕŕ. Tak už to radšej neriskujem. Radšej si ho sama doma urobím.

Na tento recept potrebujeme :

2 baklažány
1 konzervu lúpaných paradajok, najlepšie zn.Valfrutta
cca 300 g rôznych druhov syrov-podľa chuti ja dávam najčastejšie iba mozzarellu, do jedného baklažánu jednu mozzarellu ale tentokrát som dala aj cottage, gorgonzolu, korbáčiky nakrájané...čo som našla v chladničke
olivový olej
cukor,
soľ,
cesnak,
bazalku,

Postup :

Na olivovým olejom vymastený plech si naukladáme pokrájané baklažány, posolíme a pri 200st upečieme-ugrilujeme v rúre. Trvá to asi 30 minút.

Jeden baklažán nakrájame na asi 6 častí, musia byť tie plátky tenšie ako tieto moje na obrázku.
Zatiaľ, kým sa pečú baklažány urobíme si paradajkovú omáčku a nastrúhame a zmiešame všetky syry.
Môžeme do zmesi syrov pridať cesnak a pažítku, ja som sa ponáhľala, tak som cesnak dala iba do omáčky.

Na paradajkovú omáčku zmiešame konzervu paradajok s kávovou lyžičkou cukru, posolíme, dáme 3 strúčiky cesnaku a hrsť bazalky. V sezóne paradajok si túto omáčku robím z čerstvých paradajok a to je báseň! Postup je rovnaký akurát čerstvé paradajky obarím horúcou vodou, dám ich do hrnca a vylejem na nich horúcu vodu z rýchlovarnej kanvice tak aby boli ponorené, potom ošúpem, nakrájam a zmiešam s ostatnými surovinami. Ale späť k receptu.

Baklažán máme upečený, tak každý plát naplníme syrom a zatočíme. Takto:
Celé to zalejeme omáčkou, posypeme zvyškom syra a dáme zapiecť.
A tu máme výsledok :

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára